Sneci.hu - Szászpa - szerelem első látásra!
Olvasási idő: csak ~3 perc

Szászpa - szerelem első látásra!

Anna és Csaba számára van egy horgásztó, amely nemcsak szabadidejük eltöltésének helyszíne, hanem életük legboldogabb napjának is szereplőjévé vált. A lajosmizsei Szászpa Horgásztóról szól következő írásuk.

„A Szászpa egy elit horgásztó. Egyben sporthorgász karrierünk és a versenysikereink kiinduló pontja, amelynek köszönhetően felfigyeltek ránk, és lehetőséget kaptunk, hogy immáron teszthorgászokként űzhessük ezt a sportot.

A tó jól kiépített vendégkörrel és megbízható törzshorgászokkal üzemel, de hetente rengeteg új pecás is szerencsét próbál itt. Szabályzata szigorú alapokra épül. Ezek a szabályok mind a halak épségét szolgálják. Egy igazi sporthorgásznak ezek nem jelentenek akadályt. A tógazdák Kriszta és Andris már-már elkényeztetik az odalátogató régi és új horgászokat. Hol koi pontyokkal, hol kapitális méretű tokhalak telepítésével lepik meg a vendégeket. Folyamatosan épülnek a fából készített, esőtől megóvó beülők. A vendégház gáztűzhellyel, mikrohullámú sütővel és hűtővel felszerelt. Ha esetleg valamit otthon felejtenénk, azt a napijegy váltáskor pótolhatjuk, hiszen a faházban többféle csalit és etetőanyagot is megvásárolhatunk a különféle apróbb horgászcikkek mellett.

Minden állásnál halbölcsőt helyeznek el a tógazdák, hogy a látogatóknak erre se legyen gondja. Emellett mérlegelő és nagy merítő bérlésére is van lehetőség.

A tó rengeteg kapitális méretű halnak ad otthont. Legfőképpen tokhalak, pontyok és amurok laknak benne. De aki szerencsés, az foghat harcsát, busát, süllőt, de még compót is. Keszegből és kárászból is fogtak már 1-2 kilogrammos példányokat.

Mi pontosan 2016. június 5-én látogattunk el először Szászpára. Mikor megérkeztünk, egy hatalmas vasból kovácsolt kapu állt köztünk és a tó között. Ez előtt a mai napig izgatottan várunk a nyitásig... Ha el kellene képzelni a mennyország kapuját, akkor részemről pont így nézne ki. Mikor beléptünk, elállt a lélegzetünk. Szerelem volt első látásra. Rögtön beleszerettünk a gyönyörű környezetbe. Nagyszerű látványt nyújtottak a fából készült kiülők, a zöldellő fák és a nádas, a parton totyogó kacsák, amelyeknek ez a tó az otthonuk. Leirthatatlan volt a vízből folyamatosan kiugráló halak és a felszínen úszó hatalmas tokok látványa. Napijegyváltás után - megfelelően felkészülve - elkezdtük a horgászatot. Egy kedves barátunkra hallgatva - aki itt törzs horgász és elkísért minket -, szemes etetőanyaggal kezdtünk etetni. Rengeteg kapásunk volt, amiből sokszor csak egy keszeg lett. Sok halat elveszítettünk a fárasztásaink során. Azonban, amikor partra tudtuk segíteni első Szászpás pontyainkat, az kárpótolt mindenért. Hét darab pontyot sikerült fognunk aznap. Nagyon jól éreztük magunkat. És tudtuk, hogy nem ez volt az utolsó Szászpás látogatásunk…

Tavaly a horgászataink felét itt töltöttük. Sikerült rengeteg szép halat fognunk. Idén viszont szinte csak ide jártunk. Horgászataink 95%-át itt ejtettük meg. Megfogtuk az első 10 kilogramm feletti pontyainkat, tokhalainkat és amurjainkat. Annával egy 44 órás csapatversenyen is részt vettünk rengeteg erős csapattal és teszthorgászokkal együtt. Sikerült a saját szektorunkat megnyerni és dobogóra állni.

Ha a Szászpáról van szó, akkor nem számít az eső, a hideg vagy a meleg, de még a vihar sem állhat az utunkba. Büszkén mondhatom, hogy viselkedésünkkel kiérdemeltük az éjszakai horgászatot is, amely külön élményt nyújt számunkra.

Aki azt hiszi, hogy az ilyen sporttó nem kihívás, az nagyot téved. Néha nagyon el kell találni, hogy mit is szeretnének a halak. Lehet, hogy délelőtt egy fajtát húznak, de sokszor délután kapás sincs ugyanerre. A halak többsége nagyon erős és kitartó. Meg kell küzdeni értük.

Legnagyobb halainkat és felejthetetlen élményeinket ennek a csodálatos horgásztónak köszönhetjük. Aki még nem járt itt, annak csak ajánlani tudom, hogy mielőbb látogasson el ide.”