Sneci.hu - Női horgásznak lenni különleges érzés
Olvasási idő: csak ~2 perc

Női horgásznak lenni különleges érzés

Az elmúlt hetekben megismerkedhettetek Csabával, a Sneci horgászpárosának férfi tagjával. Most Anna mondja el, hogyan került a vízpartra, mit jelent számára a horgászat.

„Amikor kicsi voltam, édesapám sokszor kivitt horgászni. Már akkor nagyon tetszett a dolog, szinte jobban, mint az otthoni babázás. Teltek-múltak az évek, kamaszkoromban egyre kevesebb idő jutott a pecára. Lassan felnőttem, és megismerkedtem Csabival, aki ma már a férjem. Egy napon felvetettem azt az ötletet, hogy mi lenne, ha kimennék horgászni. Először nem rajongott az ötletért, de aztán mégis megjött hozzá a kedve.  Másnap elmentünk beszerezni a hozzávalókat, bár nem igazán tudtuk, hogy mit is kellene venni. Hiszen olyan rég voltam már kislányként apuval a vízparton…

A problémát végül megoldottuk, vettünk ezt-azt, majd kimentünk a lakóhelyünkön lévő horgásztóra. Úgy döntöttünk, a fenekezős módszerrel próbálkozunk. Az első halam egy kárász volt. Ugyan nem kapitális fogás, de ennyi idő után ez is nagyon öröm volt számomra.

Napról napra egyre jobban belejöttünk a horgászatba. Rengeteg videót, filmet néztünk a témában. Egyre többször vendégeskedtünk a vízparton, több helyet kipróbáltunk, versenyekre neveztünk. Ez idő alatt nagyon sokat tanultam és fejlődtem. Rengeteg fajta halat sikerült fognom ilyen rövid idő alatt. Ezek közül a kedvencem az amur, mert nagyon sok időbe telt, mire sikerült megfogom az elsőt. A 8 kg-os példány igazán mutatós volt. Szeretem, ahogy az amur küzd a vízben, de még a merítő szákban sem hagyja magát, és ami a legjobban tetszik benne, hogy partközelben szinte megbolondul és elindul befelé, mint egy torpedó. Ráadásul nem egyszerű vele fényképezkedni sem, mert nem tud nyugton maradni hosszabb ideig. Csodálatos állat, tele erővel, akarattal, elszántsággal.

Azt hiszem, már kiderült, hogy miért szeretek horgászni. A természet, a társaság, a halakkal való bánásmód mind olyan élményt nyújt számomra, amit tévézés vagy internetezés közben elképzelni sem lehet. A kapástól a hal visszaengedéséig eltelt idő tartalmas, olykor küzdelmes, de minden perce megéri. A kapás pillanatában sosem tudhatom, mi van a horog végén, így a fárasztás és a hal megszákolása mindig izgalommal tölt el.

Női horgászként különlegesnek érzem magam, hogy ilyen csodálatos élőlényekkel küzdhetek meg a saját közegükben. Számomra a legjobb pillanat, amikor a párommal egyszerre van kapásunk és nagy érdeklődéssel várjuk, hogy kinek mi lehet a horgán. Ez a kellemes izgalom a házasságunk sava-borsa.

Remélem, a pozitív élményeimmel hozzásegítem a hozzám hasonló hölgyeket, hogy egy kicsit kimozduljanak a természetbe, kipróbálják a horgászatot és a hozzá tartozó élményszerzési lehetőségeket.”