Sneci.hu - Method verseny
Olvasási idő: csak ~2 perc

Method verseny

Sziasztok!

Március 15-én részt vettünk az első páros horgászversenyen az albertirsai Malom-tavon.

Először látogattunk el erre a helyre, ami azonnal elnyerte tetszésünket, igazi kis angolos víznek bizonyult. A két hosszú oldal nem egyforma széles, így nagyon bíztunk a jó helyhúzásban, de a szerencse ezúttal másra kacsintott. Kihúztam a 2-es helyet, ami a keskenyebb oldalon volt található, itt körülbelül 10 méter széles volt a víz. A kipakolás majd szerelékek összeállítása után a dudaszóra startoltunk.

Etetés

Egy nagyon minimális alapozó etetést végeztünk, mivel tudtuk, hogy a hideg vízben a halak még nem táplálkoznak olyan intenzíven, mint nyáron. Az alapozó etetésünk egy keszegféléknek összeállított világosabb anyagból állt, amit fel turbóztunk egy kis fahéjjal és édesítőszerrel. Én egy kicsit vizesre hagytam, hogy felhőt képezve észrevehetőbb legyen.
Velem szemben volt egy bokros, akadós rész, ami nagyon jó fogási helynek tűnt. Én methoddal kezdtem, míg barátom hosszúelőkével próbálta a halakat horogra csalni. Emiatt összesen 4 féle etetőanyaggal készültünk. Kettő halasabb ízvilágúval, egy édessel és egy rákos 2 mm-es pellettel. Sajnos rá kellett jöjjünk, hogy a túlparton és a bokros környékén a halak épp szabadságon voltak, senki nem volt otthon. Abszolút nem jártunk sikerrel egyetlen halat sem tudtunk akasztani.

Valódi horgászat

Ezt követően sem adtuk fel a harcot. Így inkább féltávon kezdtünk el hosszúelőkével horgászni, míg a mellettünk lévő két csapat úszós készséggel kezdte el a többnyire apró halakból álló zsákmány begyűjtését. Mivel mi pontyos pályára készültünk, így egyetlen előre felszerelt kis létra volt nálunk.
Végül úgy döntöttem, elkezdek ezzel horgászni, ami a nagy szélben nem is volt olyan egyszerű, de nagyon pörgős peca vette ezzel kezdetét. Első mérlegelésünknél 2970 grammot sikerült feljegyeznünk, átlag 40-50 grammos bodorkákból. A második mérlegelésig nagyon sokat sikerült belőlük fogni, közben pedig barátomnak beugrott egy bónusz dévérkeszeg is, aminek felettébb örültünk. Összsúlyunk a verseny végére így pontosan 11280 gramm volt, ami aznap számunkra a szektorunk 3. helyét jelentette.

Summázva a történteket, rengeteget kellett változtatnunk, hogy dacolva a hely hátrányaival, a legtöbbet tudjuk kihozni belőle. Úgy érzem, ez sikerült és büszkék vagyunk az eredményünkre.