Sneci.hu - Versenyre fel!
Olvasási idő: csak ~2 perc

Versenyre fel!

Anna és Csaba a hétvégén horgászversenyre megy. Mint minden sportágban, a horgászatban is szükség van edzésnapra. Csodaszép időben, remek környezetben zajlott a felkészülés.

“Mai rövid pecatúránk helyszíne, egy számunkra ismeretlen víz, a délegyházi Csendespart Horgásztó volt. (A név kötelez: nyugodt környezet, tiszta vizű tó várt minket.) Az itt szervezett verseny indulóiként szerettük volna jobban megismerni a tavat, kitapasztalni a csalikat és a megfelelő horgászmódszert.

Hosszú út után és a Sneci Horgászboltban tett kora reggeli látogatás után csalikkal feltankolva megérkeztünk a partra. Hosszas kipakolást és készülődést követően a szerelékek bejutottak a vízbe. Annak ellenére, hogy tudtuk, ez a víz eltér a megszokott pályától, makacsan a saját módszerünket kezdtük erőltetni. Annak ellenére, hogy még a horgászboltban Anikó és Roland, a két tapasztalt kolléga számos tanácsot adott a Csendespartra vonatkozóan... Izgatottan vártuk a kapásokat, de nem történt semmi. Már eltelt fél nap és még nem sikerült egy halat sem fognunk. Kicsit szomorúak voltunk, de nem adtuk fel. Rájöttünk, hogy változtatnunk kell. Hozzáláttunk a szerelékek finomításához. Az ólmokat method kosaraķkal váltottuk le, amikbe a Ringers Pure - Ground expander etetőanyag került. Az előző horgászaton nem tudott érvényesülni ez az etető anyag, de most megmutatta csalogató hatását és azt, hogy miért tartozik a minőségi etetőanyagok közé. A bojlikat és a nagyobb csalikat hanyagolnunk kellett. Nem jöttek be a hóember formációk sem. Kisebb lebegő és süllyedő pelletekkel kezdtünk el csalizni.  Ezek közül a 8 mm-es Benzár method és Ringers waffers pelleteket használtuk. (Ezek végül a halak 90%-át adták.)

Az egyik botra a kíváncsiság kedvéért a jó öreg csemegekukorica került. Nagyon nagy örömünkre és meglepetésünkre sorra érkeztek a füstölős ponty kapások. Ezek közül a harmadikat partra is tudtuk vezetni, egy gyönyörű és erős 3 kg-os ponty személyében.

Miközben én még a hal visszaengedésével foglalkoztam, addig Annának egy húzós kapásra bevágva sikerült megakasztania egy újabb pontyot. A példány fárasztása igencsak hosszúra nyúlt. Izgatottan vártuk, mi van a horog végén, hiszen amiben ekkora erő van, az minden bizonnyal nem az apróbbak közül való. Anna sikeresen megdöntötte korábbi rekordját ezzel a 13 kg-os tükörponttyal. Később pedig azt a halat is megfogta, amire egy ideje már nagyon vártunk: egy nagyon sötét ponty akadt a horogra.

Ezután sorra jöttek a 10 kg alatti, de annál erősebb példányok. Nagy élvezettel fárasztottuk őket, hiszen a tó tiszta vize miatt még 3 méterre a parttól is láttuk, hogyan küzdenek.

A nap végére sikerült 12 db pontyot fognunk fele-fele arányban. Ez annak köszönhető, hogy kiléptünk a komfortzónánkból és mertünk változtatni. Megtapasztaltuk egy másik tó tulajdonságait és halait. Hiszen nincs két egyforma tó. Büszkeséggel tölt el, hogy bojlis horgászokként össze tudtuk kombinálni a bojlis botjainkat a finomabb method szerelékkel a kisebb csalik kipróbálása érdekében. Sokak meglepetésére ez kimondottan eredményesnek bizonyult. Így bátrabban indulunk neki a versenynek.

Biztos vagyok benne, hogy a versenyen kívül még többször fogjuk fárasztani a csendesparti halakat. Szeretnénk köszönetet mondani a Sneci Horgászboltnak és csapatának a bizalomért, és hogy minőségi, szinte a legújabb etetőanyagokkal, csalikkal és felszereléssel támogatnak minket. Hiszen ne álljon, hanem görbüljön!”